Jaka reklama zdobędzie serca klientek?

Kwiaty i czekoladki nie są już wystarczającym i niezawodnym pomysłem na prezent. Kanon podarunków wciąż się zmienia, zwłaszcza jeśli chodzi o świat biznesu. Jak zatem zwieńczyć moment podpisanej z kontrahentką umowy? Jak jej nie urazić, ale jednocześnie okazać wdzięczność i serdeczność? Na pewno w wyborze odpowiedniego prezentu należy kierować się obowiązującymi w tej kwestii regułami.

Jedna z tych zasad zwraca uwagę na istotne znaczenie ceny prezentu. Musimy brać pod uwagę zarówno swoje dochody, jak i zarobki osoby obdarowywanej. Nie na miejscu będzie wręczanie prezentu za kilkadziesiąt złotych kontrahentce, która zarabia sporo powyżej średniej krajowej. Ale nie powinno się także przesadzać w drugą stronę, by obdarowana nie czuła zakłopotania przyjmując prezent. Co zatem można wręczyć kontrahentce bez obaw, że prezent zostanie odebrany jako próba przekupstwa lub lekceważenia?

Uniwersalnym prezentem wręczanym w świecie biznesu jest wysokiej klasy pióro wieczne. Takie pióra możemy znaleźć u producentów długopisów reklamowych z nadrukiem oraz w agencjach reklamowych specjalizujących się w tego typu produktach. Funkcjonalne i służące przez długi czas pióro z firmowym logiem zawsze charakteryzować się będzie pozytywnym wydźwiękiem. Z pewnością będzie wywoływało w obdarowanej miłe skojarzenia związane z firmą, od której pióro otrzymała.

W kontaktach biznesowych, głównie z paniami, doskonale sprawdzają się też takie prezenty, jak skórzane gadżety reklamowe w postaci eleganckich portfeli damskich czy aktówek. Dobrym pomysłem na prezent dla kontrahentki będzie praktyczny kalendarz lub organizer w skórzanej oprawie. Producenci skórzanych upominków wychodzą naprzeciw oczekiwaniom swoich klientów i stale poszerzają swój asortyment, co znacznie ułatwia trud wyboru prezentu biznesowego.

Innym popularnym wśród biznesmenów prezentem jest alkohol. Powinien on być jednak wyjątkowy, np. niedostępny w Polsce lub bardzo drogi. Jeśli jednak biznesowy prezent kierujemy do kobiety, to lepszym rozwiązaniem będzie kosz ze słodyczami. Klientki chętnie przyjmują też prezenty w postaci odzieży reklamowej. W tej kwestii firmy mają szerokie możliwości wyboru – koszulki T-shirt, polo, czapki, a nawet ekskluzywne kurtki. Ciekawym pomysłem mogą też być ręczniki reklamowe.

Niezależnie od tego, jaki prezent wybierzemy, pamiętajmy o podstawowej zasadzie wręczania podarunku. Prezenty należy wręczać dopiero po finalizacji umowy lub na zakończenie biznesowego spotkania, w innym przypadku może on zostać skojarzony z próbą przekupstwa.

podobne wpisy

(fem)ciekawostki

15-minutowe miasto, czyli luksus bliskości i dostępności

Jeszcze niedawno wizja miast przyszłości skupiała się wokół latających samochodów, przestrzeni wypełnionych sztuczną inteligencją, gdzie ruchome chodniki dowożą ludzi do pracy. Tymczasem rozwój miast w trzecim dziesięcioleciu XXI wieku idzie w całkiem przeciwną stronę. Wracamy do kameralnych społeczności lokalnych, idei slow life i zielonych przestrzeni, gdzie najważniejsze potrzeby życia codziennego można załatwić w ciągu 15-minutowego […]

Czytaj...
Czym się różni karma dla małych psów od tej dla dużych ras?
warto wiedzieć

Czym się różni karma dla małych psów od tej dla dużych ras?

Każdy pies jest inny (i wyjątkowy!) i musi to znaleźć odzwierciedlenie w jego diecie. Dzisiaj spojrzymy na kilka kluczowych różnic, jakie posiada karma dla małych psów i dużych ras. Każdy pies ma inne potrzeby żywieniowe, ale nawet ogólnie mówiąc, wymagania małych ras różnią się znacznie od wymagań psów ras dużych. Korzystanie ze wskazówek zawartych w […]

Czytaj...
(fem)ciekawostki

Jak zamówić kuriera DPD?

Zamawianie kuriera to przydatne usługi, jakie dadzą nam komfort. Korzystanie z przesyłek i zakupów online w dzisiejszych czasach jest niezwykle popularne, dlatego coraz chętniej sięgamy po usługi kurierskie. Na uwagę zasługuje kurier DPD, jakiego łatwo zamówimy do domu.Czym cechuje się taka usługa? Jakie zalety ma DPD zamówienie kuriera? Kiedy skorzystać z takiej opcji?

Czytaj...