Zmiana nawyków żywieniowych na wiosnę

0

Wiosną nie tylko przyroda budzi się do życia. To kolejny po przełomie roku moment, w którym nabieramy chęci do zmian. Porządkujemy swoją garderobę, mieszkania, ale też krytycznym okiem zaczynamy przyglądać się ciału po zimie. Zwykle z myślą, że pora o siebie zadbać.

Materiał z komentarzem dr nauk medycznych Pawła Rajewskiego

Jesienią i zimą bardzo często więcej jemy, za to mniej się ruszamy. Krótki dzień, czy brzydka pogoda za oknem potrafią skutecznie zniechęcić do ćwiczeń. Aktywność fizyczna przegrywa czasem z seansem filmowym i przekąskami. Na szczęście nadeszła pora roku, podczas której zmiany przychodzą łatwiej!Pożywny koktajl i kolorowe, soczyste warzywa i owoce na stole.

Czas na dietę

Wiosną przybywa osób, które chcą zadbać o sylwetkę. Potwierdza to dr nauk med., Członek Rady Naukowej Herbalife Nutritition, Paweł Rajewski:

– O tej porze roku ludzie zaczynają redukować masę ciała, najczęściej z powodów estetycznych – by lepiej wyglądać w lecie. Bywa też, że odczuwamy zdrowotne problemy z powodu nadmiaru kilogramów czy otyłości. Każda motywacja jest dobra, by zmienić swój styl życia na zdrowszy. Oczywiście powinno się dbać o siebie przez cały rok, ale wiosna wydaje się szczególnie temu sprzyjać. Dni są dłuższe, bardziej słoneczne, a nasz jadłospis może się wreszcie opierać na większej ilości warzyw i owoców. To dobry moment, by odejść od ciężkich posiłków, które dodawały nam energii i ciepła w zimie. – 

By zrzucić wagę bezpiecznie i bez szkody dla zdrowia, trzeba się do tego dobrze przygotować. Doktor Rajewski zaleca wykonanie odpowiednich badań: – Zanim podejmiemy decyzję o redukcji masy ciała i ćwiczeniach fizycznych, dobrze jest wykonać podstawowe badania laboratoryjne – morfologię krwi, lipidogram, glukozę, Alat, TSH, kreatyninę. Warto wykonać również EKG i skontrolować ciśnienie tętnicze. Wyniki powiedzą wiele o stanie naszego organizmu i o tym, co będzie dla nas bezpieczne w walce z kilogramami. 

Para młodych ludzi z odżywczymi koktajlami

Błonnik i woda

Warto postarać się o to, by nasze wiosenne menu wpłynęło na oczyszczenie organizmu. Można je osiągnąć na przykład wprowadzając do diety więcej błonnika. Jego bogactwo znajduje się w produktach pochodzenia roślinnego: warzywach, owocach, orzechach i zbożach. Błonnik reguluje trawienie, wspomaga walkę z nadwagą, zmniejsza ryzyko chorób układu krążenia, zapobiega cukrzycy oraz właśnie oczyszcza. Woda pomaga pozbyć się toksyn z organizmu i usuwa uboczne produkty przemiany materii. Pijąc dużo zdrowych płynów (na przykład zielonej lub imbirowej herbaty) szybko poprawimy także wygląd skóry.

Stół ze zdrowymi warzywnymi przekąskami, wokół siedzą młodzi ludzie

Warzywa ze sprawdzonego miejsca

Już wczesną wiosną w sklepach kuszą nas nowalijki. Szklarniowa sałata, cebula dymka i rzodkiewki zaczynają wyglądać coraz dorodniej już od początku marca. Warto jednak pamiętać, że „prawdziwe” warzywa, rosnące na polu, są zbierane dopiero na przełomie maja i czerwca. Jak informują eksperci z  Instytut Żywności i Żywienia, warzywa uprawiane w szklarni przez niedostateczny dostęp do słońca zawierają  mniej witaminy C i bioflawonoidów. Wszyscy jednak mamy ochotę na twarożek z pysznymi dodatkami lub pełne koloru kanapki. W takiej sytuacji trzeba zadbać o to, by kupować nowalijki od sprawdzonych dostawców. Będąc na zakupach wybieraj produkty bio, a jeśli masz taką możliwość poszukaj zaufanego dostawcy niepryskanych warzyw z Twojej okolicy. 

Młodzi ludzie przygotowują zdrowe koktajle

Przełam rutynę

Wiosna sprawia, że nabieramy chęci do zmian w różnych sferach naszego życia. Może chodzić o nową fryzurę, odświeżenie garderoby, czy wspomniane zrzucenie kilku kilogramów. W tym ostatnim przypadku ważne jest, by nie popaść w rutynę, która mogłaby spowodować zniechęcenie. Pomoże w tym koktajl Formuła 1 Herbalife Nutrition, który występuje w dziewięciu pysznych wersjach (w tym nowych: o smaku bananowym oraz jabłka z korzennymi przyprawami). Sprawdzając nowe smaki lub dodając Formułę 1 do przygotowanych przez siebie smoothie urozmaicicie swój codzienny jadłospis. 

Lepszą, przemyślaną dietę warto wspomóc ruchem na świeżym powietrzu. Gdy pogoda sprzyja można zrezygnować z przejażdżki samochodem na korzyść spaceru, wyciągnąć z piwnicy rower i zaprzyjaźnić się na nowo z butami do biegania. 

Podobne Artykuły

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here