Audiobooki – nowe brzmienie książek

Inicjatorem Akcji jest sekcja wydawców audio w Polskiej Izbie Książki. W akcji udział biorą następujące wydawnictwa: Aleksandria, Audioclub.pl, Audio Liber, Bellona, Biblioteka Akustyczna, Mała Litera, MediaRodzina, Muza, Promatek, Złote Myśli.
Dzięki zaangażowaniu dziesięciu wydawców oraz wsparciu Azymutu, jednego z największych dystrybutorów książek na polskim rynku księgarskim, udało się zrealizować pomysł współpracy wydawnictw audio z setką księgarń na terenie całego kraju.
Akcja ta jest jedną z inicjatyw służącą tworzeniu i rozwojowi rynku audioksiążek w Polsce.
Patronami medialnymi akcji są: TVP Warszawa i portal internetowy Interia.

*****
Na świecie już od kilku lat audiobooki odnoszą ogromny sukces. Ich sprzedaż rośnie szybciej niż książek tradycyjnych. W Niemczech rynek audiobooków wart jest przeszło 200 milionów euro rocznie. Według Audiobook Publishing Association w Wielkiej Brytanii roczna sprzedaż audiobooków to ponad 5 milionów egzemplarzy a jej wartość przekracza 70 milionów funtów. Badania przeprowadzone przez Audio Publishers Association z kolei wskazują, że 28% Amerykanów słucha audiobooków. Ich sprzedaż w 2007 roku wzrosła 12% w stosunku do roku 2006 i przekroczyła wartość miliarda dolarów.
Źródłem popularności audiobooków wydają się być dwa czynniki – czynnik zwany "double your time" (podaruj sobie dwa razy więcej wolnego czasu) oraz mocne pobudzanie wyobraźni, co pozwala jeszcze głębiej przeżyć i wejść w świat literatury. Większość odbiorców podkreśla czynnik artystyczny, jako najważniejszy, zwłaszcza, gdy książka zilustrowana jest  muzyką i interpretowana przez znanego aktora lub lektora.
*****
Współczesne szybkie życie i konieczność nieustannego rozwoju sprzyjają słuchaniu książek także w Polsce. Audiobooki to świetny sposób, aby przeczytać-słuchając: obowiązkową lekturę, praktyczny poradnik lub ciekawą książkę z dowolnej dziedziny – od bajek dla dzieci przez klasykę światowej prozy po literaturę faktu. Oferta audiobooków w Polsce to już ponad 1000 tytułów i liczba ta szybko rośnie.

Dalszych informacji udzielają:

Balbina Wołongiewicz: 022 838 48 13; 691 607 110; e-mail: biuro@audioclub.pl
Michał Brzozowski: 691 749 147; e-mail: info@litera.com.pl

podobne wpisy

(fem)akademia

Numerologia 6 – mocne i słabe strony osób z taką wibracją

Cyfra 6 jest symbolem człowieka, dla którego ważne jest szczęście najbliższych. Niestety często dobro bliskich przedkłada on ponad swoje własne. Jest znakomitym słuchaczem, który każdemu chętnie służy radą. Czym jeszcze wyróżnia się numerologiczna 6?

Czytaj...
(fem)akademia

Gwiazdy inwestują w rozwój dzieci

Osoby znane ze świata mediów i show biznesu chętnie inwestują w rozwój swoich dzieci. W szczególności, kiedy ich pociechy przygotowują się do najważniejszych dla nich egzaminów, takich jak sprawdzian ośmioklasisty czy matura. Dobra szkoła to jedno, ale równie ważne jest wsparcie dziecka odpowiednimi korepetycjami. 

Czytaj...
(fem)akademia

Gwiazdy dla dzieci jeździły na hulajnogach

W październiku odbył się charytatywny pokaz mody pod hasłem Barwy Jesieni, który ma zapewnić najbardziej potrzebującym maluchom ciepłą odzież na nadchodzące miesiące. Tego dnia gwiazdy licznie przybyły do Grodziska Mazowieckiego, by wesprzeć akcję charytatywną. Jednym ze sponsorów pokazu była marka Motus producent hulajnóg elektrycznych. 

Czytaj...