Słodkie i zdrowe przekąski

0

Aktualnie toczą się liczne dyskusje na temat różnic między żywnością ekologiczną a tą produkowaną na skalę przemysłową. Wiele badań potwierdza, że te produkty, które powstają w sposób naturalny są o wiele zdrowsze od tych, których produkcja jest wspomagania różnymi sztucznymi środkami i procesami. Na co zwracać uwagę szukając zdrowej, ekologicznej żywności?

Owoce i warzywa

Plony, które powstały z uprawy ekologicznej, przede wszystkim zawierają mniej rakotwórczego kadmu i innych metali ciężkich. Ponadto owoce i warzywa uprawiane tradycyjnie mają w sobie więcej antyoksydantów. To samo można powiedzieć o błonniku. W badaniach wspomina się też o witaminach. Na przykład ekologiczne ziemniaki mają o wiele więcej witaminy C, niż te uprawiane przemysłowo. Żywność ekologiczna w kontekście owoców i warzyw, to takie produkty, które wyrosły bez intensywnego nawożenia, wspomagaczy wzrostu i częstych oprysków mających na celu rozprawienie się z chwastami i szkodnikami. Owoce i warzywa powinny być na stałe włączone do diety człowieka, jeżeli tylko zależy mu na własnym zdrowiu. Czasami jednak szybki tryb życia i brak czasu uniemożliwia przygotowywanie wszystkich posiłków w domu. Dlatego warto sięgnąć po gotowe smoothie. Jest skondensowana porcja witamin i minerałów, które są tak bardzo potrzebne do codziennego funkcjonowania. Dobrym wyborem jest zastąpić nim wszelkie niezdrowe przekąski.

Na samodzielny posiłek świetnie nadaje się wysokogatunkowe musli, które jest mieszanką płatków owsianych, orzechów i suszonych owoców, które zostały przetworzone w ten sposób, że zachowują swój smak i najważniejsze substancje odżywcze. Nawet przy wyjątkowo aktywnym trybie życia, musli w wygodnych opakowaniach można zabrać wszędzie. Wystarczy tylko w odpowiednim momencie dodać jogurt, mleko lub inny ulubiony dodatek.

Białka

W kontekście białek, żywność ekologiczna to mięso od “szczęśliwych krów” pasących się na zielonych pastwiskach. Nie zawsze jednak aktywny tryb życia pozwala na poszukiwania tego typu produktów. Oszczędzając cenny czas warto sięgnąć po białka w postaci gotowych, potreningowych shake’ów, które w przypadku wzmożonego wysiłku dostarczą budulca dla mięśni, ale będą również sytym zdrowym posiłkiem.

Kasze

Pysznymi dostarczycielkami węglowodanów są kasze. Tego typu żywność ekologiczna doskonale niweluje uczucie głodu, ale też dostarcza energii. Kasza nie musi być nudna, wystarczy wymieszać ją z gotowanymi lub pieczonymi warzywami. Kasza gryczana dostarcza spore ilości wartościowego białka i aminokwasów.

Przekąski i słodycze

Słodkie, uprzyjemniające przekąski wcale nie muszą być niezdrowe. Najlepiej smakują orzechy różnych gatunków zatopione w czekoladzie z wysoką zawartością kakao. Jednocześnie nie ma tam laktozy ani zwykłego cukru. Jest to zdrowa, alternatywa dla śmieciowych słodyczy, które tylko obciążają organizm.

Kupując produkty w sklepie dobrze jest sięgać po zdrowszą żywność, najlepiej jednak sprawdzać odpowiednie certyfikaty. W przypadku aktywnego trybu życia, z jednoczesnym, ciągłym brakiem czasu, warto sięgnąć po zdrową żywność oferowaną w https://foodsbyann.com/

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here