Dlaczego Twoja firma nie odpowiada na maile?

 
1) Klient to zło konieczne

O tym pisałam już ostatnio..

2) Nie dostali maila

Powody bywają różne. W przykładach pomijam kłamstwo, bo generalnie trzeba zakładać, że ludzie są dobrzy 😉

a) nie doszedł

Klientom trudno uwierzyć w to, że e-maile zwyczajnie giną. Nie ma listonosza, który może zgubić list, więc jak e-mail może zginąć? Może. Klient mamiony hasłami o niezawodności, nie chce przyjąć do wiadomości, że listonoszami są maszyny i one też są zawodne.

b) list klienta zatrzymał się na antyspamie

Z antyspamu list można wyjąć, ale tylko z tego antyspamu, do którego mamy dostęp.

c) odpisali, ale klient nie dostał listu

Coraz częstsze zjawisko. Klienci są wpatrzeni w swoje darmowe konta e-mailowe jak w obrazek i nie mają świadomości, jak działa antyspam w ogóle oraz, że jest coś takiego jak antyspam, do którego mogą się dostać przez webmail (*)

3) Trudno odpowiedzieć w niedzielę o 4 rano

Ostatnio kupowałam na Allegro i dostałam piękny list, którego treść przypomniała mi się dziś rano. Pani Edyta ma duże doświadczenie w sprzedaży i… sami zobaczcie, do czego nas doprowadzają klienci 😉

    UWAGA! Ponieważ jestem człowiekiem, nie jestem czynna całodobowo, co nie wszystkim wydaje się takie oczywiste… Proszę się w każdym razie nie spodziewać, że po wysłaniu maila o godz. 19.00, o 19.10 będzie odpowiedź! W takiej sytuacji rzecz jasna odpowiem rano. Po godz. 17.00 nie odbieram już służbowych telefonów.

# Media mówiąc o zagrożeniach związanych z e-sprzedażą zapomniały wspomnieć, że w e-sklepach pracują ludzie i nie zawsze brak odzewu oznacza, że trafiło się na oszustów.

# Umysły ludzkie przeładowane wszechobecnymi informacjami o e-oszustach przestają racjonalnie funkcjonować i uznają, że jak nikt nie odbiera telefonu w firmie o godzinie 20-stej to na pewno oszuści.

# Ludziom wydaje się, że jak są klientami, to mogą wejść sprzedawcy na głowę i nie obowiązuje ich kultura osobista.

# Po godzinie 18 trzeba wydać pracownikom rozkaz, żeby wyłączył służbowe telefony

– inaczej klienci będą o 3 w nocy dzwonić i pytać: o zamówienie, o maila, o nowość wydawniczą

– poczta głosowa powinna mieć nagraną informację np: “Tu Jan Kowalski z firmy XYZ. Nie mogę teraz odebrać telefonu. Proszę Cię o pozostawienie wiadomości, a na pewno oddzwonię, jak tylko będę mógł”

(*) Rzecz jasna nie piszemy klientowi, żeby sprawdził przez webmail swój antyspam, bo pewnie nie będzie wiedział, o co chodzi. Trzeba wyjaśnić to bardziej ludzkim językiem.
 
 
Patrycja Kierzkowska
 
 

podobne wpisy

(fem)ciekawostki

15-minutowe miasto, czyli luksus bliskości i dostępności

Jeszcze niedawno wizja miast przyszłości skupiała się wokół latających samochodów, przestrzeni wypełnionych sztuczną inteligencją, gdzie ruchome chodniki dowożą ludzi do pracy. Tymczasem rozwój miast w trzecim dziesięcioleciu XXI wieku idzie w całkiem przeciwną stronę. Wracamy do kameralnych społeczności lokalnych, idei slow life i zielonych przestrzeni, gdzie najważniejsze potrzeby życia codziennego można załatwić w ciągu 15-minutowego […]

Czytaj...
(fem)ciekawostki

Jak zamówić kuriera DPD?

Zamawianie kuriera to przydatne usługi, jakie dadzą nam komfort. Korzystanie z przesyłek i zakupów online w dzisiejszych czasach jest niezwykle popularne, dlatego coraz chętniej sięgamy po usługi kurierskie. Na uwagę zasługuje kurier DPD, jakiego łatwo zamówimy do domu.Czym cechuje się taka usługa? Jakie zalety ma DPD zamówienie kuriera? Kiedy skorzystać z takiej opcji?

Czytaj...
(fem)ciekawostki

Jak wykorzystać syrop klonowy w kuchni?

Jedyny w swoim rodzaju smak. Taki jest właśnie syrop klonowy. Jego smaku nie da się pomylić z żadnym innym. Oprócz walorów kulinarnych jest on również zdrowy, ponieważ dostarcza organizmowi wiele witamin i minerałów. Tak więc, można połączyć przyjemne z pożytecznym. Najbardziej popularny jest na nowym kontynencie, w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie. A wywodzi się jeszcze […]

Czytaj...