Jakie oleje są najzdrowsze?

0

Oleje jadalne są bogatym źródłem witaminy E, popularnie nazywanej witaminą młodości. Ponadto zawierają one cenne nienasycone kwasy tłuszczowe, będąc doskonałą ochroną naszego organizmu przed chorobami układu krwionośnego i nowotworami. Co jednak istotne, to fakt, iż każdy olej zawiera trochę inne składniki i posiada przez to różne właściwości. 

Poniżej znajduje się lista olejów uznawanych za najzdrowsze:

olej rzepakowy

Jeden z najzdrowszych olejów, którego atutem jest to, iż zawiera najwięcej jednonienasyconych kwasów tłuszczowych oraz najmniej kwasów nasyconych; jest bogatym źródłem witaminy E, ceniony za delikatny zapach i uniwersalność w zastosowaniu;

oliwa z oliwek

Równie zdrowa jak olej rzepakowy, zawiera korzystny zestaw kwasów tłuszczowych, chroni serce, obniża ciśnienie krwi i zapobiega nowotworom; doskonała do sałatek, nie polecana do smażenia;

olej kokosowy

Niezwykle zdrowy, obniża poziom cholesterolu i ciśnienia krwi, przyspiesza metabolizm; zawiera tłuszcze nasycone, lecz w nieszkodliwej postaci, wykazując właściwości przeciwzapalne; doskonały do smażenia;

olej z orzechów brazylijskich

Duże bogactwo niskonasyconych kwasów tłuszczowych, zapobiega chorobom układu krążenia i nowotworom, poprawia odporność organizmu; nie nadaje się do smażenia;

olej z orzechów włoskich

Dosłowna skarbnica witaminy E przedłużającej naszą młodość; wspomaga pracę mózgu i usprawnia intelekt; nie nadaje się do smażenia;

olej z avocado

Doskonały dla osób ze schorzeniami serca (zawiera kwasy tłuszczowe omega-3 i omega-9); wspomaga pamięć i koncentrację, opóźnia procesy starzenia; nie nadaje się do smażenia;

olej z pestek winogron

Ma dobroczynny wpływ na serce i pomaga w utrzymaniu właściwego poziomu cholesterolu, dodatkowo bogaty w witaminy A i E; doskonały do sałatek, sosów i gotowania, nie polecany do smażenia;

olej lniany

Bardzo cenne źródło kwasów omega-3 i omega-6, pomocny w dbaniu o mózg i zwalczaniu depresji; zapobiega łysieniu i wspomaga utratę tkanki tłuszczowej;

olej sojowy

Wprawdzie zawiera nieco więcej kwasów wielonienasyconych niż jednonienasyconych, ale nadal bardzo zdrowy; pomaga zachować sprawność umysłu i poprawia pracę wątroby; doskonały do sałatek, sosów, gotowania i krótkiego smażenia;

olej słonecznikowy

Popularny w Polsce, ceniony za smak i zapach, bogaty w witaminę E; świetny do sałatek, sosów, gotowania, lecz nie do smażenia;

Generalnie oleje są tłuszczami, jednakże zdrowymi, chroniącymi przed chorobami układu krwionośnego i nowotworami. Są one zdecydowanie niezastąpione w naszej kuchni.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here