Odżywki i suplementy dla sportowców

Generalnie coraz więcej osób zajmuje się sportem i to zarówno w tej wersji amatorskiej, jak i profesjonalnej. Samo uprawianie jakiejkolwiek dyscypliny sportowej jest dla niejednej osoby już nie tylko sposobem spędzenia czasu wolnego, ale nader często stanowi integralną część życia.

Stąd też tak wiele z tych osób decyduje się na dodatkowe wspomaganie swego organizmu zwykorzystaniem suplementów czy też odżywek. Głównym celem takiego postępowania jest chęć dostarczenia do organizmu większej ilości składników odżywczych, gdyż organizm podczas wysiłku zużywa ich znacznie więcej, by wytwarzać odpowiednią porcję energii.

W zależności od tego, co dany sportowiec zamierza osiągnąć, dostępne są suplementy i odżywki, umożliwiające szybsze spalanie tłuszczu lub budowanie masy mięśniowej. Stąd też wysoce zalecane jest sięgnięcie po odżywki zawierające białko lub kreatynę, zarówno przed, jak i po intensywnych ćwiczeniach. Prawidłowe dawkowanie odżywek i regularne ćwiczenia są wręcz gwarantem osiągnięcia założonych celów sportowych.

Dlaczego odżywki z białkiem są tak ważne?

U osób, które regularnie ćwiczą, bardzo istotną rolę odgrywają odżywki z białkiem. Najczęściej stosowanym źródłem białka w tego typu suplementach jest serwatka mleczna, bądź też dla osób, które nie tolerują jego zwierzęcego pochodzenia, również białko pochodzące od roślin.

Odżywki z białkiem są o tyle istotne, iż u osób, które ćwiczą i są aktywne fizycznie zwiększa się zapotrzebowanie na wszystkie składniki odżywcze, w tym także i białko. Jest ono bowiem niezbędnym budulcem mięśni, szczególnie podczas odbudowy włókien mięśniowych.

Należy też pamiętać, iż włókna mięśniowe ulegają uszkodzeniu podczas treningów i początkowo są w stanie same się regenerować, jednak z czasem ta zdolność spada i koniecznym staje się dostarczanie odpowiedniego białka z zewnątrz.

A co wnoszą do organizmu odżywki z kreatyną?

Generalnie kreatyna jest aminokwasem występującym w naszym organizmie. Jednakże przyjmowana w formie odżywki u osób ćwiczących bardzo zwiększa wytrzymałość i energię, pobudzając ciało do znacznie zwiększonej pracy. Należy też generalnie pamiętać, iż samo przyjmowanie kreatyny bez odpowiedniej dawki ćwiczeń, nie przyniesie żadnych efektów.

Odżywka ta jest typowym wspomagaczem na masę, wspomagając budowanie mięśni. Przy jej stosowaniu należy pamiętać o konieczności picia zwiększonej ilości wody, gdyż substancja ta powoduje szybsze odwadnianie organizmu.

Czym z kolei charakteryzują się odżywki przedtreningowe?

W środowisku osób ćwiczących duże znaczenie mają tak zwane przedtreningówki, czyli stosowane przed wysiłkiem substancje stymulujące i pobudzające. Ich zadaniem jest wyzwolenia energii i motywacji do treningu.

Można je podzielić na:

  • przedtreningówki klasyczne
  • boostery azotowe
  • odżywki wytrzymałościowe

Podsumowując, stosowanie odżywek czy to białkowych, z kreatyną czy też coraz popularniejszych przedtreningówek ma przede wszystkim wzmocnić nasz organizm, jak i spowodować, iż rezultaty naszych ćwiczeń będą trwalsze i efektowniejsze.

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

Najpopularniejsze telefony w 2021

0 Comments

No Comment.

podobne wpisy

(fem)zdrowie

Sesja zimowa – to nie musi być trudne!

    Kiedy dni są krótkie, przyroda dawno już zapadła w sen zimowy, a pogoda zachęca do skulenia się pod kocem z kubkiem herbaty, trudno jest skupić się na nauce. Co w takich okolicznościach możemy zrobić, aby wspierać koncentrację i z energią podejmować codzienne wyzwania? Istnieją sposoby, które zmotywują studentów do wielkich czynów!

    Czytaj...
    (fem)zdrowie

    Jak zabrać się za realizację postanowień noworocznych związanych z odchudzaniem?

      Często nie zdajemy sobie sprawy, że problem nie polega na tym, że nie potrafimy dotrzymać postanowień noworocznych. Wyznaczając cele, upewnij się, że rzeczywiście są konkretne, osiągalne, mierzalne, osadzone w czasie i realistyczne. W przeciwnym razie narażasz się na spadek motywacji i bolesną porażkę. Sprawdź, jak wdrożyć i utrzymać postanowienia związane z odchudzaniem!

      Czytaj...
      (fem)zdrowie

      JAK PRAWIDŁOWO MYĆ RĘCE?

        Badania wskazują, że ponad 90 proc. Polaków myje ręce źle: za rzadko, niedokładnie, za krótko (przeważnie około 5 sekund), bez użycia właściwych środków higienicznych. Tymczasem wystarczy 30 sekund i odrobina skrupulatności, żeby pozbyć się z dłoni bakterii i drobnoustrojów. Tak, to nie mit! 30 sekund może wpłynąć na Twoje zdrowie! Warto wyrobić sobie ten nawyk […]

        Czytaj...