Audiobooki – nowe brzmienie książek

0

Inicjatorem Akcji jest sekcja wydawców audio w Polskiej Izbie Książki. W akcji udział biorą następujące wydawnictwa: Aleksandria, Audioclub.pl, Audio Liber, Bellona, Biblioteka Akustyczna, Mała Litera, MediaRodzina, Muza, Promatek, Złote Myśli.
Dzięki zaangażowaniu dziesięciu wydawców oraz wsparciu Azymutu, jednego z największych dystrybutorów książek na polskim rynku księgarskim, udało się zrealizować pomysł współpracy wydawnictw audio z setką księgarń na terenie całego kraju.
Akcja ta jest jedną z inicjatyw służącą tworzeniu i rozwojowi rynku audioksiążek w Polsce.
Patronami medialnymi akcji są: TVP Warszawa i portal internetowy Interia.

*****
Na świecie już od kilku lat audiobooki odnoszą ogromny sukces. Ich sprzedaż rośnie szybciej niż książek tradycyjnych. W Niemczech rynek audiobooków wart jest przeszło 200 milionów euro rocznie. Według Audiobook Publishing Association w Wielkiej Brytanii roczna sprzedaż audiobooków to ponad 5 milionów egzemplarzy a jej wartość przekracza 70 milionów funtów. Badania przeprowadzone przez Audio Publishers Association z kolei wskazują, że 28% Amerykanów słucha audiobooków. Ich sprzedaż w 2007 roku wzrosła 12% w stosunku do roku 2006 i przekroczyła wartość miliarda dolarów.
Źródłem popularności audiobooków wydają się być dwa czynniki – czynnik zwany "double your time" (podaruj sobie dwa razy więcej wolnego czasu) oraz mocne pobudzanie wyobraźni, co pozwala jeszcze głębiej przeżyć i wejść w świat literatury. Większość odbiorców podkreśla czynnik artystyczny, jako najważniejszy, zwłaszcza, gdy książka zilustrowana jest  muzyką i interpretowana przez znanego aktora lub lektora.
*****
Współczesne szybkie życie i konieczność nieustannego rozwoju sprzyjają słuchaniu książek także w Polsce. Audiobooki to świetny sposób, aby przeczytać-słuchając: obowiązkową lekturę, praktyczny poradnik lub ciekawą książkę z dowolnej dziedziny – od bajek dla dzieci przez klasykę światowej prozy po literaturę faktu. Oferta audiobooków w Polsce to już ponad 1000 tytułów i liczba ta szybko rośnie.

Dalszych informacji udzielają:

Balbina Wołongiewicz: 022 838 48 13; 691 607 110; e-mail: biuro@audioclub.pl
Michał Brzozowski: 691 749 147; e-mail: info@litera.com.pl

Poprzedni artykułPrzeboje sezonów
Następny artykułPower Session
PODZIEL SIĘ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here