Excel i praca

0

Przeglądając ogłoszenia o pracy, zauważysz, że znajomość Excela jest wymagana dla wielu stanowisk.
Z punktu widzenia pracownika, szczególnie w działach odpowiedzialnych za różnorakie analizy (sprzedaży, dostaw na czas, dostaw opóźnionych, obecnych i nieobecnych osób, czasu wykonania poszczególnych czynności, analiz finansowych czy marketingowych) znajomość Excela jest bardzo ważna.
 
Załóżmy, że prowadzisz w domu biuro. Możesz użyć Excela do:
•policzenia podatków
•skalkulowania kosztów podróży
•zrobienia konwertora temperatur
•śledzenia miesięcznych przychodów i wydatków
•planowania zakupów
•kosztorysowania budowy domu, czy kupna i utrzymania samochodu
•analizowania kursów walut, czy giełdy
•sprawdzania trafności i powtarzalności numerów totolotka
 
Zastosowania Excela są zarówno prywatnie jak i służbowo w zasadzie nieograniczone.
 
Oczywiście używanie elektronicznych arkuszy kalkulacyjnych nie jest niczym nowym. Poprzednikiem Excela był Lotus 1-2-3, czy wcześniejszy i uboższy Calc. Od 1987 roku boom na arkusze kalkulacyjne ciągle rośnie. Stają się one nieodzownym narzędziem do łatwego analizowania i porównywania danych.
 
Używane są we wszystkich dziedzinach biznesu: w agencjach usługowych, w sektorze prywatnym, wśród naukowców, studentów, nauczycieli, dziennikarzy, finansistów, logistyków i wielu innych.
Excel stał się narzędziem do analizy i przetwarzania danych statystycznych. Może być używany jako kalkulator, narzędzie pomagające w podjęciu decyzji, generator wykresów z możliwością przewidywania wyników lub tworzenia zestawień.
Excel 2007 umożliwia wprowadzanie danych do ponad miliona wierszy w 16 tys. kolumn. Dane mogą być łatwo archiwizowane i przeliczane w szybki sposób. Excel współpracuje z mailem i importem danych z Internetu.
Stosując formatowanie warunkowe i wykorzystując liczne schematy prezentacji danych, możesz zilustrować ważne trendy i uwypuklić wyjątki poprzez zastosowanie kolorowych wypełnień.
 
Funkcjonalnościami bardzo ważnymi przy analizowaniu danych jest sortowanie i filtrowanie, sumy pośrednie i grupowanie danych. Excel umożliwia stosowanie w taki sposób, że dane są przeliczane dynamiczne w zależności od wprowadzanych danych i formuł.
Excel policzy udział wartościowy i procentowy w rynku, porówna dane z bieżącego roku z latami poprzednimi, przyporządkuje dane z jednej tabeli do danych w drugiej , sam znajdzie najniższe i najwyższe zarobki, czy wydatki, a wszystko pozwoli przedstawić na różnego typu wykresach.
 
I tak oto się okazuje, że Excel jest kluczowym narzędziem w pracy biurowej, pozwalającym zaoszczędzić wiele czasu przy analizach i powtarzalnych czynnościach, potrafi wyłapać błędy i zaznaczyć dane według określonych kryteriów.
Jest tylko jeden problem osoby, które nawet uważają, że znają go dobrze, w rzeczywistości nie zdają sobie sprawy, że wykorzystują mały procent możliwości Excela. Badania pokazały, że przeciętnie ludzie wykorzystują jedynie 9 – 10% możliwości Excela. Dlatego warto się go nauczyć, aby mniejszym nakładem pracy uzyskać lepszy efekt.

 

Ludmiła Malicka
[url2=http://www.start.eporadus.pl]Eporadus – elektorniczny przekaz informacji.
Szkolenia i kursy przez Internet z zakresu Excela, Worda i PowerPointa.
Ebooki o GPW, inwestowaniu, zarabianiu przez Internet, nauce języków obcych.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here