Jak wytrwać w noworocznych postanowieniach? Praktyczny poradnik

Nowy Rok to ważny dla nas moment – czas podsumowań, ale także planów i postanowień. Z badań CBOS wynika, że ponad połowa Polaków ma noworoczne postanowienia. Dotyczą one wielu sfer życia i jedną mają wspólną cechę – zwykle bardzo szybko rezygnujemy z ich realizacji. Co zrobić, by dać radę wytrwać w swoich planach i nie poddać się?

Nasze noworoczne plany często dotyczą zdrowej diety i smukłej sylwetki, rzucenia palenia i rozpoczęcia regularnych ćwiczeń. Mają sprawić, że będziemy lepiej wyglądać i lepiej się czuć. Podpowiadamy, jak wcielić je w życie na tyle skutecznie, by nie poddać się już w styczniu.

Od dziś będę zdrowo jeść!

Przechodzenie na zdrową dietę w zimie jest nieco trudniejsze niż wiosną
i latem, kiedy mamy dostęp do sezonowych warzyw i owoców, ale oczywiście jak najbardziej możliwe. Obecnie także w styczniu i lutym mamy dostęp do wielu zdrowych produktów. Warto pamiętać o kiszonkach, które nie tylko są niskokaloryczne, ale też zawierają cenne probiotyki i wiele witamin. Ważne jest nie tylko to, co jemy, ale też z jaką regularnością. Dlatego dobrze jest zaplanować swój jadłospis (czasami nawet na cały tydzień) i robić zgodne z nim zakupy. Bywa, że nie mamy czasu na przygotowanie w pełni zbilansowanego posiłku i zależy nam nie tylko na czasie, ale też na kontroli liczby kalorii w naszych posiłkach. W takiej sytuacji sprawdzi się koktajl Formuła 1 Herbalife Nutrition. Nie dość, że zapewnia on niezbędne mikroskładniki odżywcze i zawiera dodatek składników roślinnych i ziół, to jeszcze pomaga kontrolować wagę. Zastąpienie jednego posiłku koktajlem Formuła 1 pomaga utrzymać wagę, a dwóch posiłków – schudnąć.

Rzucę palenie!

Palenie to jeden z najbardziej niebezpiecznych dla zdrowia nałogów, z którym jednocześnie bardzo trudno jest zerwać. Nikotyna jest na trzecim miejscu najbardziej uzależniających substancji na świecie. Są jednak sposoby na to, by rzucenie palenia było łatwiejsze. Jednym z nich jest z pewnością przygotowanie zdrowych przekąsek, po które będziemy sięgać, gdy dopadnie nas głód nikotynowy. Ważne, by były one niskokaloryczne i nie spowodowały wzrostu wagi. Sprawdzą się warzywa takie jak marchewka i seler naciowy oraz owoce (w zimie polecamy jabłka oraz owoce cytrusowe, zwłaszcza grejpfruty). Warto mieć przy sobie orzechy, trzeba jednak pamiętać, że mają sporo kalorii i pilnować tego, jak dużo ich zjadamy. Można wspomóc się gumą do żucia i cukierkami – najlepiej bez cukru. Zwykle po papierosa sięgamy w sytuacjach stresujących, wierząc w to, że „dymek” nas uspokoi. Nie jest to prawdą – nikotyna działa pobudzająco na nasz organizm. W nerwowych sytuacjach znacznie lepiej sprawdzą się proste techniki relaksacyjne (np. kontrolowanie oddechu, wizualizacje, krótki spacer).

Będę codziennie ćwiczyć!

Radykalne zmiany są trudniejsze do wcielenia w życie. Dlatego lepiej zaplanować początkowo 2 treningi w tygodniu. Nie powinno się też ćwiczyć codziennie – organizm potrzebuje regeneracji.

Z pewnością regularny wysiłek fizyczny jest łatwiejszy, gdy wybierzemy dyscyplinę odpowiadającą twojemu temperamentowi. Sprawdź, czy wolisz spokojne zajęcia (jogę, pilates), czy bardziej odnajdujesz się w tym, co dynamiczne (bieganie, crossfit lub ABT). Odpowiedni wybór ćwiczeń to klucz do wytrwałości. Dobrą motywacją jest regularna, choć nie za częsta kontrola efektów. Warto dokonywać co tydzień pomiarów tkanki tłuszczowej i mierzyć obwody brzucha i bioder, by sprawdzić, czy nasze treningi są efektywne.

Niezależnie od tego, jakie postanowienia noworoczne planujemy wcielić
w życie, wytrwać w nich pomaga spisanie planów na kartce i powieszenie jej w widocznym miejscu. Swoje szanse na sukces zwiększymy także dzieląc się postanowieniami z innymi, ogłaszając, że rzucamy palenie, zaczynamy chodzić na siłownię lub przechodzimy na dietę. Jeśli to wciąż za mało, warto przekonać bliską osobę, by towarzyszyła nam w realizacji planów i wspólne się wspierać.

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes
0 Comments

No Comment.

podobne wpisy

(fem)ciekawostki

15-minutowe miasto, czyli luksus bliskości i dostępności

    Jeszcze niedawno wizja miast przyszłości skupiała się wokół latających samochodów, przestrzeni wypełnionych sztuczną inteligencją, gdzie ruchome chodniki dowożą ludzi do pracy. Tymczasem rozwój miast w trzecim dziesięcioleciu XXI wieku idzie w całkiem przeciwną stronę. Wracamy do kameralnych społeczności lokalnych, idei slow life i zielonych przestrzeni, gdzie najważniejsze potrzeby życia codziennego można załatwić w ciągu 15-minutowego […]

    Czytaj...
    (fem)ciekawostki

    Jak zamówić kuriera DPD?

      Zamawianie kuriera to przydatne usługi, jakie dadzą nam komfort. Korzystanie z przesyłek i zakupów online w dzisiejszych czasach jest niezwykle popularne, dlatego coraz chętniej sięgamy po usługi kurierskie. Na uwagę zasługuje kurier DPD, jakiego łatwo zamówimy do domu.Czym cechuje się taka usługa? Jakie zalety ma DPD zamówienie kuriera? Kiedy skorzystać z takiej opcji?

      Czytaj...
      (fem)ciekawostki

      Jak wykorzystać syrop klonowy w kuchni?

        Jedyny w swoim rodzaju smak. Taki jest właśnie syrop klonowy. Jego smaku nie da się pomylić z żadnym innym. Oprócz walorów kulinarnych jest on również zdrowy, ponieważ dostarcza organizmowi wiele witamin i minerałów. Tak więc, można połączyć przyjemne z pożytecznym. Najbardziej popularny jest na nowym kontynencie, w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie. A wywodzi się jeszcze […]

        Czytaj...