Jak zwalczyć bezsenność?

Normalne funkcjonowanie możliwe jest dzięki zaspokajaniu najważniejszych potrzeb. Do nich z pewnością zalicza się sen. Jego brak może być opłakany w skutkach. Bezsenność jest coraz częściej spotykana. Głównym powodem jest stres, choć ten zazwyczaj szybko znika. Długotrwałe problemy z zasypianiem mogą być bardzo niebezpieczne, aby je leczyć trzeba poznać ich przyczynę. Wówczas możemy starać się na zawsze pożegnać nieprzespane noce.

Przyczyny bezsenności

Z medycznego punktu widzenia o bezsenności można mówić, gdy problem ze snem nieprzerwanie pojawia się od miesiąca i nie wynika z chorób psychicznych, czy też przyjmowania leków psychotropowych. Złe nawyki i przyzwyczajenia również mogą spędzać nam sen z powiek. Oto kilka z nich.

Wygodne łóżko tylko dla siebie? Nie zawsze jest to możliwe. Dzieląc je z partnerem, czy też ukochanym zwierzakiem łatwo możemy się rozbudzić. Każdy ruch drugiej połówki, czy pupila sprawia, że i my się poruszamy. Do tego dochodzi jeszcze ewentualne kopanie, czy też chrapanie. Nie dziwi więc fakt, że aż 50% par śpiących razem ma problemy ze snem. Dlatego w ostatnim czasie w sypialniach coraz częściej pojawiają się osobne łóżka, a 40% małżeństw śpi osobno. Kolejną przyczyną bezsenności jest zmęczenie. Praca na trzy zmiany, ciągłe zabieganie, stres i niepowodzenia w końcu odbiją się na organizmie.

problem_z_zasypianiem

Wydawać by się mogło, że duże zmęczenie, jakie odczuwamy pod koniec dnia zakończyć powinno się długim snem. Nic bardziej mylnego. Będąc zmęczonym nie koniecznie musimy być też śpiący. Dlatego przed pójściem do łóżka warto zrobić coś, co pozwoli nam się odstresować.

Problemów ze snem doświadczyć można także, gdy w sypialni panuje zbyt wysoka lub zbyt niska temperatura. Według przeprowadzonych badań temperatura powyżej dwudziestu czterech stopni i poniżej dwunastu nie będzie sprzyjała spokojnemu snu. Pełnia również może powodować bezsenność.

W tej fazie księżyca część z nas może mieć problem z zaśnięciem, sen może być również krótszy i nie tak głęboki. Dużym problemem może być również jedzenie! Kolacja nie powinna być najbardziej obfitym posiłkiem w ciągu dnia. Lekka potrawa na dwie godziny przed pójściem spać na pewno wystarczy i pomoże nam lepiej zasnąć.

Jak walczyć z bezsennością?

Niektórych przyczyn bezsenności można unikać. Gdy nastawimy odpowiednią temperaturę, czy spróbujemy się odprężyć wieczorem, być może łatwiej nam będzie zasnąć. Inną wskazówką, która może nam pomóc, to duża aktywność. Jeśli cały dzień przeleżymy na kanapie z pilotem w ręku, to z pewnością sen nas nie zmorzy.

Jogging, czy nawet tak niewielki wysiłek jak spacer z psem może pomóc nam zwalczyć problemy ze snem. Odstawienie używek takich jak: papierosy, alkohol, czy kawa też mogą nam pomóc, ponieważ zawierają one składniki pobudzające. Jeśli wszelki próby zrezygnowania z działań pobudzających i utrudniających sen warto skonsultować się z lekarzem próbować leczyć bezsenność farmakologicznie. Początkowo można także zażywać uspokajające leki ziołowe, jeśli one nie pomogą należy sięgnąć po leki syntetyczne.

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes
0 Comments

No Comment.

podobne wpisy

(fem)zdrowie kondycja fizyczna polecane

Do aktywnych świat należy!

    Pływanie, jeżdżenie na rowerze, wędrówki po górach, tenis czy piłka nożna – złota polska jesień oferuje pełną gamę sposobów na zbudowanie formy życia wszystkim miłośnikom sportów i aktywności na świeżym powietrzu. Oto parę zasad, jak należy ćwiczyć z głową, aby wzmocnić swoją kondycję, dobrze się regenerować i cieszyć się sprawnością fizyczną przez cały rok.

    Czytaj...
    kondycja fizyczna polecane

    Pięć ćwiczeń z myślą o zachowaniu zdrowia w trakcie izolacji

      Siłownie i kluby fitness zostały zamknięte, a rządy wielu państw apelują do swoich obywateli o pozostanie w domach, by spowolnić dalsze rozprzestrzenianie się wysoce zakaźnego COVID-19 (koronawirusa). Nie bez powodu – siłownia to miejsce, gdzie zarazki mogą łatwo się rozprzestrzeniać. Ostatnie badania wykazały, że koronawirus potrafi przetrwać do trzech dni na różnych powierzchniach – maszynach […]

      Czytaj...
      kondycja fizyczna

      Ćwiczenia na brzuch i boczki

        Jak ćwiczyć by pozbyć się tłuszczyku z okolic brzucha oraz pożegnać się na zawsze z boczkami? Wystarczy 15 minutowy trening każdego dnia. Czyli zabieramy się za ćwiczenia.

        Czytaj...