Czy suplementacja chroni skutecznie przed wirusami? Aktualne informacje

Czy można skutecznie chronić siebie i rodzinę przed Covid-19 i innymi wirusami? Wnioski z badań i obserwacji z całego świata pokazują, że jak najbardziej. A kluczowym elementem jest stan odżywienia naszego organizmu i jego właściwa suplementacja.

Zdaniem naukowców z krajów arabskich, właściwe odżywienie organizmu jest najpotężniejszą bronią w walce z Covid-19, a osoby źle odżywione znajdują się w grupie podwyższonego ryzyka. Niewłaściwe odżywienie organizmu, czyli niedobór odpowiednich mikroskładników, makroskładników, mikroelementów i witamin wiąże się z obniżeniem odporności.

Często towarzyszy także chorobom współistniejącym (które same mogą być spowodowane brakiem składników odżywczych, lub których leczenie może w skutkach ubocznych narażać na niedobory, ograniczając wchłanianie niektórych substancji odżywczych).

Jaka dieta jest zalecana?

Wśród rekomendacji w profilaktyce zachorowania na Covid-19 naukowcy ci zalecają szczególnie:

  • spożywać dużo warzyw, owoców, produktów pełnoziarnistych, uwzględnić w diecie oliwę;
  • spożywać umiarkowane ilości nabiału, drobiu i ryb;
  • silnie ograniczyć czerwone mięso, cukry proste (słodycze!) i przetworzoną żywność;
  • suplementy podawać nawet osobom z łagodnymi objawami.

Jakie witaminy i minerały mają największe znaczenie w profilaktyce?

Jako elementy diety o największym znaczeniu dla odporności przeciwwirusowej autorzy wskazują:

Vitamin B Complex NSP
TU ZNAJDZIESZ: VITAMIN B Complex 120 tabletek w opakowaniu.

Porównując te rekomendacje z tzw. protokołem Marika (protokół zapobiegania i leczenia COVID-19 wg prof. Paula Marika z East Virginia Medical School w USA) okaże się, że mają ze sobą wiele wspólnego. Profesor Marik profilaktycznie zaleca:

  • witaminę C 500 mg co 12 godz.
  • kwercetynę 250 mg na dobę
  • witaminy z grupy B (B kompleks)
  • cynk 30-50 mg na dobę
  • melatoninę o przedłużonym uwalnianiu: rozpocząć od 0,3 mg raz dziennie wieczorem i stopniowo zwiększać aż do 2 mg
  • witaminę D3 1000-3000 j. na dobę
  • oraz lek – iwermektynę po ekspozycji i cotygodniowo w grupach wysokiego ryzyka (dawka dobowa 150-200 µg)
TU ZNAJDZIESZ: WItaminę D3 60 tabletek!

Naukowcy zwracają uwagę, że powyższa suplementacja ukierunkowana jest szczególnie na zapobieganie infekcjom wirusowym wywołanym m.in. przez SARS-CoV-2, a nie kompletnym rozwiązaniem na niedobory w organizmie.

Niemniej jakiekolwiek niedobory witamin, minerałów czy też bakterii probiotycznych, skutkują osłabieniem organizmu i obniżeniem odporności. Dlatego warto o siebie zadbać i zwracać baczną uwagę na to, w jaki sposób odżywiamy nasz organizm.

Źródła:

Nutrients. 2020 Sep 29;12(10):E2992. Effective Immune Functions of Micronutrients against SARS-CoV-2. Kashaf Junaid et al.

Protokół Marika: https://www.evms.edu/media/evms_public/departments/internal_medicine/Marik-Covid-Protocol-Summary.pdf

Masz pytania do specjalisty? Napisz do nas na ekobiety@kreatywka.pl

Chcesz kupić witaminy ze zniżką? Sprawdź tutaj

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes
0 Comments

No Comment.

podobne wpisy

(fem)zdrowie

Otwarcie Laboratorium Centralnego DIAGNOSTYKA

    DIAGNOSTYKA to największa, ogólnopolska sieć laboratoriów medycznych. Od ponad 20 lat nieustannie stawia na rozwój oraz najwyższą jakość proponowanych badań i usług. To 180 nowoczesnych laboratoriów, 7000 wykwalifikowanych pracowników i 1000 punktów pobrań dedykowanych bezpośredniej obsłudze pacjentów. Czy wiesz, że tylko w ubiegłym roku w laboratoriach DIAGNOSTYKA wykonano łącznie ponad 120 milionów badań?

    Czytaj...
    (fem)zdrowie

    Tarczyca i jod

      Spójrzmy na całą listę objawów: przewlekłe zmęczenie, osłabienie, senność, problemy z koncentracją i pamięcią, stany depresyjne, łatwe marznięcie, suchość skóry, łamliwe włosy, nieregularne miesiączkowanie… Czy nie brzmi to znajomo? Przyczyna może być jedna: niedoczynność tarczycy.

      Czytaj...
      (fem)zdrowie

      Sesja zimowa – to nie musi być trudne!

        Kiedy dni są krótkie, przyroda dawno już zapadła w sen zimowy, a pogoda zachęca do skulenia się pod kocem z kubkiem herbaty, trudno jest skupić się na nauce. Co w takich okolicznościach możemy zrobić, aby wspierać koncentrację i z energią podejmować codzienne wyzwania? Istnieją sposoby, które zmotywują studentów do wielkich czynów!

        Czytaj...